Навчання на третьому ступені

  1. Третій ступінь орієнтований на підготовку супервізорів, викладачів гештальт-терапії, а також поглиблене вивчення теорії та методології практики. Програма призначена для практикуючих гештальт-терапевтів, що мають базову освіту в галузі гештальт-терапії (які закінчили базовий курс підготовки гештальт- терапевтів).
  1. Метою програми третього ступеня є формування професійного мислення гештальт-терапевта, що дає можливість застосування свого досвіду в різних галузях професійної діяльності.

Для реалізації цієї мети необхідно:

  1. Цілі і завдання кожного проєкту третього ступеня формуються в залежності від конкретного складу учасників і форми домовленості їх з керівниками програми. Ці цілі і завдання можуть бути більшою мірою спрямовані на розвиток терапевтичних навичок, практики супервізії, а також на підготовку групових терапевтів, що ведуть різні навчальні програми.
  1. У професійній спільноті поєднуються три процеси: навчальний, терапевтичний і колегіальний. Програма третього ступеня дозволяє інтегрувати ці процеси в професійний психотерапевтичний світогляд, що виявляється в конкретній позиції учасника в житті спільноти. Для учасника програми важливим у підсумковому результаті може бути усвідомлення особистої філософії практики, за якою стоїть життєвий шлях і унікальна ситуація терапевта, формування професійної ідентичності; а також інтеграція своїх поглядів у цілісний професійний світогляд.

Керівники програми третього ступеня мають право включати до складу нової групи студентів базових курсів, які завершили другий ступінь. Як виняток, до складу учасників третього ступеня можливо включати студентів, яким залишилося до закінчення програми базового курсу пройти 2 сесії: супервізійну і сертифікаційну (у цьому випадку керівникам другого ступеня необхідно надати рекомендацію і обґрунтування цього рішення, а також надати секретарю спільноти інформацію про виконання студентом сертифікаційних вимог).

Вся програма третього ступеня включає в себе 420–480 академічних годин (12–14 навчальних сесій) з урахуванням сертифікаційної сесії, у тому числі:

Основними теоретичними темами програм третього ступеня є:

Перераховані теми відображають зміст навчання і можуть не відповідати переліку тематичних сесій. Логіка і фокус викладу визначається керівником програми, залежить від динаміки і складу конкретної групи.

Робота проходить у великих і малих групах супервізійного і терапевтичного формату. Малі групи створюються за кількістю керівників з постійним ведучим терапевтичної групи, змінними ведучими супервізійної групи.

Завдання великої групи:

Завдання малої супервізійної групи: розвиток професійних навичок терапії та супервізії. 

Завдання малої терапевтичної групи: терапія учасників.

Завдання самостійної індивідуальної роботи учасників:

Після закінчення програми третього ступеня передбачається оволодіння такими навичками:

Навчання на третьому ступені завершується сертифікацією, яка можлива при виконанні таких умов:

Рішення про сертифікацію учасника третього ступеня приймає група.