Спеціалізація «Робота з порушеннями прив’язаності та довербальною травмою в гештальт підході»

У програмі представлений сучасний інтегративний психотерапевтичний підхід у роботі з порушеннями прив’язаності, заснований на дослідженнях з теорії прив’язаності, теорії гештальт-терапії і практичному досвіді роботи з довербальною травмою в гештальт-терапії.

Початок: 28-30 травня, 2024.

Формат: Онлайн.

Програма спеціалізації охоплює 5 тем та завершальну сертифікаційну зустріч, відпрацювання навичок у трійках та вивчення тематичної літератури.

Сертифікуючий тренер: Світлана Григель

Базові основи:

Принцип цілісності – цілісний погляд на особистість з її потребами, розгляд розуму, душі і тіла як єдиного цілого, спрямованість на внутрішню інтеграцію “внутрішньої дитини” та “внутрішнього батька” (собака зверху і собака знизу) для набуття стабільного відчуття збалансованості та рівноваги у відносинах та наодинці.
Принцип тілесного усвідомлення – контакт свідомості, почуттів та тіла як джерело внутрішніх змін.
Принцип контакту та взаємодії – вхід у контакт та вихід з нього, регулювання дистанції, емоційний та тілесний кордон контакту, що піддається різним трансформаціям.

План триденок:

Теорія прив’язаності:

Еволюція теорії прив’язаності. Роботи Джона Боулбі (поняття значущого дорослого в контакті та його вплив на розвиток дитини

(гіперопікаюча, недостатня і «мертва» мати), Дональда Віннікота (досить хороша мати), Геррі Херлоу

(експерименти про значення контакту з матір’ю на дитинчатах мавп), Мері Ейнсфорт (незнайома ситуація), Мері Мейн, Беатріс Бібі та ін.

Типи прив’язаності. Само-діагностика через первинний тест визначення типу прив’язаності. Спостереження тілесних феноменів в контакті з іншим. Особливості побудови та типи переривання контакту при різних типах прив’язаності.

Епігенетика прив’язаності. Особливості сімейних патернів та сімейних систем. Алгоритми роботи з порушеннями прив’язаності.

Введення у травмотерапію. Концепція травми. Види психологічних травм: шокова, емоційна, сексуальна, травма розвитку, травма народження тощо. Особливості роботи із довербальною травмою. Травма та гештальт-концепція незавершених ситуацій. Хронічна ситуація низької інтенсивності та гостра ситуація високої інтенсивності. Вплив травми на прив’язаність.

Функції селф при різних типах прив’язаності. Особливості тілесних процесів під час роботи з порушеннями прив’язаності.

Підсумкове тестування типу прив’язаності. Супервізія. Підбиття підсумків спеціалізації. Завершальна сертифікаційна сесія – супервізія гештальт-терапевтів у роботі з порушеннями прив’язаності. Демонстрація робот студентів програми та супервізії на терапевтичні роботи.

Мета програми:

Сформувати навичку спостереження типу прив’язаності в терапії та у звичайному житті
Отримати інформацію щодо вибору терапевтичних стратегій роботи з порушеннями прив’язаності і довербальними травмами
Розвинути здатність учасників програми вибудовувати надійні та безпечні відносини, спиратися на контакт, створювати емоційне співналаштування (рапорт) та атмосферу глибокої емоційної підтримки у сесіях із клієнтами.

Навчання відбувається у формі 6-ти триденних тематичних сесій, 180 академічних годин, що включають теорію, практичні вправи, терапевтичні роботи у групі.

Ведучі:

СВІТЛАНА ГУЩИНА –  практичний психолог, гештальт-терапевт, тілесно-орієнтований терапевт,  супервізор, ведуча спеціалізації “Робота з феноменами тіла та симптомом в гештальт-підході”, провідний тренер НАГТУ.

ВАЛЕНТИНА МАЛОВА –  практичний психолог, гештальт-терапевт, тілесно-орієнтований терапевт,  супервізор, ведуча спеціалізації “Робота з тілесністю в гештальт підході”, тренер НАГТУ.

АНАТОЛІЙ ІГНАТУША –  практичний психолог, гештальт-терапевт, тілесно-орієнтований терапевт,  супервізор, асоційований тренер НАГТУ.

Запрошуємо студентів 2го, 3го ступеню навчальних програм та практикуючих колег.