Порядок сертифікації на другому ступені. Cертифікаційні вимоги
До сертифікаційної сесії допускаються студенти, які повністю виконали всі перелічені нижче вимоги:
- Теоретична підготовка – 850/960 академічних годин, у тому числі:
- тематичні групи базового курсу – 570 академічних годин;
- спеціалізація – 180/210 академічних годин;
- лекційні курси – 30 або 60 академічних годин: «Пропедевтика психіатрії» – для всіх, крім лікарів-психіатрів, лікарів-психологів, лікарів-психотерапевтів, «Теорії особистості» – для всіх, крім психологів, які мають диплом магістра психології. Лекційні курси повинні бути акредитовані в ВСППГП;
- тематична підготовка на інтенсивах – 88/132 академічні години (лекції, заняття в групах за рівнями).
- Особиста терапія – не менше 250 астрономічних годин, у тому числі:
- індивідуальна терапія в акредитованого в ВСППГП терапевта – не менше 100 годин (з яких не менше 50 годин з одним терапевтом) з моменту початку участі в програмі першого ступеня;
- групова терапія, що включена в базовий курс – 30 годин;
- групова терапія в малих групах паралельно до програми – 80 годин;
- індивідуальна терапія на інтенсивах в клієнтській позиції – 9 (18) годин;
- процес-групи на інтенсивах – від 18 годин.
- Супервізія – 150 академічних годин, у тому числі:
- групова супервізія, включена в базовий курс – 120 годин;
- індивідуальна супервізія – 30 годин, куди входить: супервізія на інтенсивах, заочна динамічна супервізія роботи з реальними клієнтами при підготовці випадків (рекомендується регулярна супервізія кожні чотири зустрічі з клієнтом), очна супервізія в малих групах («трійках»), що надається запрошеним супервізором, починаючи з третього року навчання.
- Практикум – 400 академічних годин, у тому числі:
- робота в малих групах («трійках») – 200 годин. З них 50 годин на 1–2 році навчання і 150 годин під супервізією на 3–4 роках навчання;
- клінічна практика (робота у різних фондах, благодійних організаціях, волонтерських проєктах, реабілітаційних центрах, клініках тощо) – рекомендується 200 годин під час навчання на другому ступені (години записуються в облікову книжку за підписом керівника проекту/організації або супервізора). Короткий опис цієї практики. В кваліфікаційному сертифікаті цей пункт буде вказаний окремо.
- Письмова робота з клінічного і теоретичного застосування гештальт-терапії в професійній практиці. Робота включає опис трьох випадків довгострокової роботи, один з них під регулярною заочною супервізією. Два випадки тривалістю не менше 9 зустрічей з клієнтом, третій – не менше 15 зустрічей. На письмову роботу супервізором робиться рецензія. Рецензентами можуть бути супервізори, що завершили 3-тю ступінь програми підготовки гештальт-терапії та студенти 3-х ступенів таких програм, починаючи з 3-го року навчання. Рецензенти вибираються керівниками програми. Як правило, рецензія робиться заочно, але в окремих випадках рецензент може, повідомивши керівника програми, вступити в контакт з автором письмової роботи, якщо для адекватної оцінки її необхідні уточнення або доповнення. Рецензент не запрошує автора письмової роботи на оплачувану супервізію випадків, описаних в роботі і не може бути супервізором даного терапевта.
- Наявність диплома про вищу освіту в галузі психології або медицини (факультети «лікувальна справа», «педіатрія», «медико-психологічний»).
- Участь у трьох інтенсивах (один або два – у позиції клієнта і один або два – у позиції терапевта).
- Не менше 50 академічних годин теорії та практики гештальт-терапії в рамках лекцій, майстерень, круглих столів тощо. Участь у двох конференціях спільноти під час навчання.
- Рекомендація керівника програми, який засвідчує сертифікаційній комісії виконання формальних вимог, у тому числі те, що студентом відпрацьовані пропуски сесій другого ступеня.
- Демонстрація роботи запрошеному незалежному супервізору на сертифікаційній сесії. У цій ролі виступає провідний тренер спільноти, який ніколи не проводив навчальних заходів у цій групі.